Interview: Q-Promotions verlengt partnerschap en blijft business partner gold!
Tommy Grein, algemeen directeur en oprichter van Q-Promotions, is veel te vinden bij Tilburg Trappers. Q-Promotions verzorgd al het drukwerk qua signing borden, flyers, stickers en klappers bij Tilburg Trappers. Wij zijn blij met deze samenwerking! Lees meer over Tommy Grein en onze samenwerking in onderstaand interview.
Even voorstellen! Dit is Tommy Grein, algemeen directeur en oprichter Q-Promotions.
Wat in 2002 begon met het verzorgen van een klein stukje drukwerk voor collega’s, familie en vrienden, is inmiddels uitgegroeid tot veel meer dan dat. Inmiddels is Tommy Grein al ruim 20 jaar de eigenaar van Q-Promotions, een drukkerij die vandaag de dag zaken doet voor grote namen als BasicFit, Jacks Casino en De Beren. Vanaf de start tot nu is er veel veranderd binnen de organisatie, maar ook in de sponsoring van Tilburg Trappers.
Q-Promotions is ontstaan uit frustratie. Tijdens Tommy’s toenmalige baan in de horeca werd drukwerk altijd verkeerd of te laat geleverd. Dit was een van de redenen waarom hij besloot voor zichzelf te beginnen. Het eerste jaar vanuit huis; later kreeg hij zijn eigen kantoorpand. Hierbij startte het bedrijf lokaal, maar al snel breidden ze nationaal uit. Zijn allereerste klant was MC Syco, een artiest uit Hengelo. Daarna volgde met name veel horeca en grote events als opdrachtgevers.
In 2008 maakte Tommy een duidelijke keuze: ‘Toen de bankencrisis begon, hebben wij onze marketingkraan volledig opengedraaid. Dit in tegenstelling tot andere grafische producenten. Op deze manier werden we dubbel zo zichtbaar. Vanaf dat moment is het balletje echt gaan rollen en werden zij gezien als serieuze partij/ leverancier. Geen enkele uitdaging gaat de eigenaar uit de weg. Dat is ook wel nodig in de drukwerkbranche, want volgens Tommy ‘is er altijd een spoedje’. Uiteindelijk komt dit altijd goed, want het drukbedrijf werkt samen met leveranciers die heel veel op voorraad hebben waardoor er razendsnel kan worden geschakeld.
In 2007 kwam Q-Promotions in aanraking met Tilburg Trappers voor een stukje drukwerk. ‘Uiteindelijk werd dit meer en meer. Tegenwoordig verzorgen we eigenlijk alles wat je bij de Trappers ziet qua drukwerk zoals borden, klappers en stickers.’ Tommy en zijn team zijn superblij met de ijshockeyclub als partner. Er zitten namelijk een hoop ijshockeyfanaten bij het bedrijf, en regelmatig worden zij uitgenodigd om bij een wedstrijd te komen kijken. Maar dat is niet het enige, want de twee zoons van Tommy ijshockeyen ook bij de Tilburgse club. Daar is hij teammanager van de U9-U11 teams en verzorgt o.a. de kleding, planning en wedstrijden. ‘Tegenwoordig ben ik drie tot vier keer per week bij de ijsbaan te vinden. Het kan me eigenlijk niet vaak genoeg’, vertelt hij.
Een ander bijkomend voordeel is de mogelijkheid om met klanten wedstrijden te bezoeken. ‘Iedereen is altijd verbaasd over wat ze te zien krijgen. Er zit zoveel beleving, snelheid en actie in de sport. Het gaat echt hard op hard. Ik vind het gaaf om dan te laten zien wat wij allemaal voor Tilburg Trappers doen, zeker omdat het binnen onze eigen regio is.’ Ook komt Q-Promotions door de sponsoring bij Tilburg Trappers in aanraking met andere sponsoren of bedrijven. Soms komen ze er tijdens een wedstrijd achter iets voor elkaar te kunnen betekenen. ‘Ons werk voor Tilburg Trappers is niet alleen heel gezellig, maar ook nog eens goed voor ons eigen netwerk. Wat ons betreft alleen maar win-win! We hopen het dan ook nog lang te mogen doen.’
Tommy’s tip: Een ijshockeywedstrijd van Tilburg Trappers bezoeken, zeker als je nog nooit bent geweest. Het is een must-see!